Menu

Vyhľadávanie

Anketa

Ktorá TATRA sa Vám najviac páči?
Počet hlasov: 692

Kategorie: Články

Obsluha a údržba Tatry 603 (1958)

Obsluha a údržba  Tatry 603 (1958)Na Tatre 603 bolo 12 mazacích miest, 3 kontrolné a 3 plniace.

Mazenie: kľuková skriňa motoru sa plní v lete automobilovým olejom BB, v zime olejom A. V dobe zábehu sa olej mení prvý krát po 500 km, druhý krát po ďalších 1000 km a potom pravidelne v lete po 2000 – 2500 km, v zime po 1 500 – 2 000 km. V dobe zábehu sa do benzínu pridával olej pre vrchné mazanie v pomere 1:400, tj. 0,25 l oleja na 100 l paliva.

Prevodovka, rozvodovka a prevodka riadenia sa plni olejom EPZ a náplň sa kontroluje, resp. doplňuje každých 1 000 km. V dobe zábehu sa olej vymení po 1 500 km a potom pravidelne po 8 000 až 10 000 km. Každých 800 až 1 000 km sa tukom A00 mažú tyče riadenia, kĺby predných závesných ramien, posuvných ramien zadnej nápravy a páka ručnej brzdy.

Každých 2 000 až 2 500 km sa tukom AV2 plnia maznice rozdeľovača a viečko maznice sa pootočí o jeden závit, podľa potreby sa doplní tukom. Čistič vzduchu sa vyčistí a vymení sa motorový olej. V benzíne sa vyčistí vložka čističa. Vypínacie ložisko trecej spojky sa premaže tukom AV2.

Každých 5 000 až 6 000 km sa tukom AV2 doplnia ložiská v hlavách predných kolies. Ložiská zadných kolies sa doplnia tukom AV2 pomocou mazacieho lisu. Mazacím lisom a tukom AV2 sa premaže uloženie predných kľukových závesných ramien. Plsť pre mazanie vačky v rozdeľovači sa navlhčí 1-2 kvapkami motorového oleja. Kĺby a uloženie pedálov, páky radenia, ovládanie ručnej brzdy a karburátoru a regulácia chladenia sa premažú motorovým olejom po dôkladnom očistení mazacích hlavíc.

Každých 10 000 až 12 000 km sa motorovým olejom premaže ohybná hriadeľ rýchlomera. Valivé ložiská hláv predných a zadných kolies sa plnia tukom AV2. Motorovým olejom sa premažú závesy kapoty a dvier a západky zámkov. Sťahovače okien sa natrú tukom A00. Podľa potreby sa tlmičovým olejom doplní kvapalinové tlmiče výkyvov.

Každých 20 000 km sa po dôkladnom očistení a odľahčení automobilu tukom G3 alebo automobilovým tukom A00 + 3 % vločkového grafitu premažú nosné perá. Valivé ložiská štartéra, dynama a hlava chladiaceho ventilátoru sa naplnia tukom AV2. Brzdová kvapalina sa podľa potreby doplní vo vyrovnávacej nádržke kvapalinou Syntol červená č. 1.

print Formát pre tlač

Komentáre rss


Neboli pridané žiadne komentáre.